کارگردان انیمیشن «طعم‌ شیرین‌ عسل» که اکنون هر شب ساعت 20 از شبکه پویا به روی آنتن می‌رود، گفت: اگر می‌خواهیم پند و اندرز یا پیامی را از طریق انیمیشن انتقال دهیم، در درجه‌ی اول باید آن انیمیشن سرگرم‌کننده باشد. 

 علی جعفری بیان کرد: به وسیله‌ی تجربه‌ها و تکینیک‌ها می‌توان یک انیمیشن را سرگرم‌کننده کرد. همچنین زیبایی کار را هم باید رعایت کنیم تا کودکان و نوجوانان ما ذهنشان را با آن انیمیشن درگیر و ادامه‌اش را دنبال کنند.
 این کارگردان ویژگی «طعم‌ شیرین‌ عسل» را نوآوری در سبک اجرای کات‌اوت دانست و درباره‌ی تفاوت‌های ظاهری و محتوایی آن نسبت به سایر انیمیشن‌های تولید شده در این موضوع، خاطرنشان کرد: در ساخت کاراکترها دقت ویژه‌ای صورت گرفته و از کات‌اوت‌های دیگر متفاوت است؛ مرکز پویانمایی صبا نیز به این امر اذعان کرده است.
 او ادامه داد: حرکت‌سازی‌ها از کیفیت بالاتری برخوردارند و آنچه که نماد بیشتری دارد، ساخت کاراکترها و رنگ‌آمیزی‌هاست.
 جعفری خاطرنشان کرد: از نظر محتوایی هم از آنجایی که کودکان و نوجوانان باید با فرهنگشان آشنا شوند، نگاهی به پند و اندرزها و داستان‌های کهن ایرانی داریم.
 کارگردان انیمیشن «طعم شیرین‌ عسل» ضمن بیان اینکه این انیمیشن 60 کاراکتر دارد، خبر داد: قرار است این مجموعه تا 52 قسمت ساخته شود که اکنون 22 قسمت از آن به روی آنتن می‌رود و بقیه‌ی قسمت‌ها در حال نگارش هستند.
 وی متذکر شد: در قسمت‌های جدید، کاراکترها تغییر خواهند کرد و از داستان‌های بوستان و گلستان‌ فاصله خواهیم گرفت و به سراغ ضرب‌المثل‌های کهن می‌رویم.
 انیمیشن 22 قسمتی «طعم‌ شیرین‌ عسل» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است؛ این انیمیشن برگرفته از پند و اندرزهای بوستان و گلستان سعدی است که محمدرضا عابدی و حسن‌ چگینی آن را نوشته‌اند.

 سایر عوامل نیز عبارتند از:‌

 سرپرست انیماتورها:‌ ابوالفضل‌جعفری، انیماتورها:‌ مژده نیک‌خواه، مصطفی‌آبادیان، حامدصفری، مریم‌جمالی، هانیه شهرام‌پور، تدوین:‌ پوریا خلیلی، آهنگساز:‌ سروش عابدی، رنگ‌آمیز و بک‌گراند: مهرنوش روحانی، طراح شخصیت:‌ مانی وطن‌دوست، طراح بک‌گراند: یاشارتمنده‌رو، مشاور کارگردان: محمدرضا عابدی.

منبع:ایسنا